Jak být tím nejlepším teamleaderem?

Cesta k úspěchu

Přidal marketa, dne 18. 12. 2015,  0x


Od malička se učíme pravidlům. Učíme se, jak se máme chovat u jídla, jak se máme chovat venku, ve škole, jak se máme chovat k starším lidem. Pravidla jsou základem všech normativních systémů, které naplňují naše všední dny. S léty si však uvědomíme, že pravidla si ve svém životě musíme stanovovat i my samotní. Pokud chceme být úspěšní, pokud chceme vycházet s lidmi i sami se sebou, musíme si vytvořit vlastní přikázání a motivační hesla, která nám pomohou být dobrým člověkem pro ostatní a hlavně sami pro sebe. Jakými pravidly se řídí manažeři, jednatelé a majitelé vlastních firem?

Určitě jste již slyšeli hesla typu „spokojený zaměstnanec, zvýšená produktivita“ či „náš zákazník, náš pán“, nebo se jimi dokonce sami řídíte. Asi nyní pokyvujete hlavou a souhlasíte, že takovéto jednoduché rovnice jsou pro zaměstnavatele či manažera zásadní. Manažer přeci není jen pes a ras, je to člověk, jehož tým by měl šlapat a dosahovat vysokých výsledků, kterých v nepříjemném, soupeřivém a hašteřivém prostředí dosahováno dozajista nebude.

Přinášíme vám několik pravidel sesbíraných od úspěšných lídrů, jejichž týmy šlapou jako hodinky.

Chladná hlava i pozitivní emoce

Správný šéf by neměl být pouze odměřeným pozorovatelem, přidělovačem úkolů a rasem, co šlape na paty. Zároveň by neměl být ani nejlepším kamarádem, který ostatní nechá pracovat, jak jen budou chtít, a který odpustí všechny chyby.

I u vedoucího platí heslo „zlatá střední cesta“. Úspěšný lídr by měl vypouštět pozitivní emoce a hlavně pozitivní energii. Na příjemném pracovišti se přeci jen pracuje lépe. V okamžiku, kdy se něco pokazí, měl by zachovat chladnou hlavu a řešit problém od jeho jádra. Nepřilepujte na problém další možné sváry. Vyřešte problém, svého zaměstnance svým férovým chováním poučte, že problémy se dají řešit, ale zároveň, že by se neměly často opakovat.

Antipatie či sympatie jdou stranou

Pokud je vám někdo nesympatický, zdržte se svých antipatií. Averze vůči někomu z vašeho týmu by vedla k nemalým problémům na pracovišti i ve vaší hlavě. Stejně tak raději potlačte přílišné sympatie k jedné z osob vašeho týmu.

Motivujte, avšak nevnucujte

Svůj tým byste měli motivovat, neměli byste mu však vnucovat svoje motivace. Hledejte motivace vašich zaměstnanců. Zároveň však musíte mít svoji vlastní motivaci a vášeň proto to, co děláte. Pokud pro svoji práci nehoříte (nebo to aspoň nepředstíráte), nezažehnete plamínek ani ve vašich zaměstnancích.

Komunikujte

Tým máte od toho, abyste v něm pracovali společně, nikoli abyste pracovali každý sám za sebe. Výkony a úspěchy chvalte, chyby a problémy probírejte a řešte, sem tam si udělejte brainstorming, poradu či teambuilding. A nezapomeňte se ptát, když něco nevíte nebo si nejste jisti či nejste přesvědčeni o svém názoru.

 A jakými pravidly se řídíte vy?

 

 



Komentáře:

Pro přidání komentářů je potřeba se přihlásit .

Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.